Hari Rabu masa nak g eyeball dengan rakan-rakan Taiping... Cenopy teman buat hal... temperature naik tinggi... check punya check... mungkin head gasket terbakar... teman kalau nak pomen cenopy ... sikit-sikit boleh la... maklum la ... bermula dengan cenopy lama...
Cenopy pertama teman ... Mitshubishi Galant GLS... Cenopy ni best ...pasal BERAT dan MANTAP... Tapi malang ... Terbalik empat-empat tayar keatas... kat Taiping... Kalau tak silap teman tahun 1993... Tamat la riwayat cenopy teman tu...
Cenopy kedua teman... masih pakai brand Mitshubishi jugak... Mitshubishi Cordia Limited Edition... 2 door sport car... lama jugak teman pakai cenopy ni... memang marvelouse... kalau tengok cerita Jacky Chan... Cannonball Race... kalau tak silap teman tajuknya... itula cenopy yang 1 brand dengan teman... pun terbabas naik atas roundabout kat Klang... tamat lagi satu riwayat cenopy teman...
Cenopy ketiga teman... tukar european car pulak...nak rasa prestasi... teman pakai Alfa Romeo 33 sedan... cenopy ni teman rasa paling best yang pernah teman pakai... sebab... prestasi dan juga manouvernya mantap... minyak pun tak la macam air paip seperti yang disangkakan... Teman pernah test masa g ke Langkawi... Adik teman bergerak dari Kg Cheras Baru... 2 bijik cenopy... sorang pakai Satria... sorang lagi pakai Proton 1.5 jer... depa gerak dalam pukul 7 pagi... maintain kelajuan 110-120km/h... teman gerak lewat 1 jam...dalam pukul 8 pagi... teman boleh saing dengan dema kat Bukit Gantang... tok sah tanya teman belasah berapa... Pun tamat riwayat kat Highway Kesas... berhampiran susur keluar Persiaran Kewajipan... tayar depan pecah... cenopy pusing 2-3 kali pastu... terbalik bawah jembatan tu...total loss...
Meleret pulak teman ni... berbalik kepada cerita cenopy teman sekarang ni... Proton Iswara je... tapi memang lasak ... teman dok belasah utara ke selatan...timur ke barat... belum pernah buat hal tenggah jalan... berbalik pada temperature tinggi tu... semalam pomen teman call suruh tengok ... dia dah check... head engine crack... pasal tu temperature tinggi... pastu conrod bearing pun dah melohe... jawapnya turun engine la... lagi satu teman tak suka tukar engine... teman lebih suka overhaul... kalau tukar engine 2-3 bulan akan ada masalah asap putih keluar ikut exhaust... tu menandakan valve seal dah rosak... sebab engine tu dah lama kat dalam kedai potong ... tak bergerak... kalau teman overhaul engine ... kita tau barang-barang dalam engine tu semua kita dah tukar...jadi akan rasa macam cenopy baru prestasinya...tak tau apa pendapat anda pulak...
Yang menjadi masalahnya ... teman nak balik sambut puasa bersama keluarga kat Klang... ni yang teman pening ni... pastu nak ziarah ayahnda teman yang tak sihat di Kg Cheras Baru ... camana ke gaya nya...
Apa-apa pun teman nasihatkan rakan-rakan ..jangan jadi cam teman ni... bawak cenopy ikut kelajuan yang ditetapkan...ikut peraturan... teman cerita ni masa kejadian pun... teman masih bujang... darah panas... ikut hati muda...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK... SEMOGA IBADAH KITA DIBERKATI DAN DIKURNIAKAN HIDAYAHNYA...
Apa- apa pun teman nak cari jalan jugak agar dapat bersama keluarga ketika berbuka puasa esok... ahhh... pandai-pandai la nak hidup....
Cenopy pertama teman ... Mitshubishi Galant GLS... Cenopy ni best ...pasal BERAT dan MANTAP... Tapi malang ... Terbalik empat-empat tayar keatas... kat Taiping... Kalau tak silap teman tahun 1993... Tamat la riwayat cenopy teman tu...
Cenopy kedua teman... masih pakai brand Mitshubishi jugak... Mitshubishi Cordia Limited Edition... 2 door sport car... lama jugak teman pakai cenopy ni... memang marvelouse... kalau tengok cerita Jacky Chan... Cannonball Race... kalau tak silap teman tajuknya... itula cenopy yang 1 brand dengan teman... pun terbabas naik atas roundabout kat Klang... tamat lagi satu riwayat cenopy teman...
Cenopy ketiga teman... tukar european car pulak...nak rasa prestasi... teman pakai Alfa Romeo 33 sedan... cenopy ni teman rasa paling best yang pernah teman pakai... sebab... prestasi dan juga manouvernya mantap... minyak pun tak la macam air paip seperti yang disangkakan... Teman pernah test masa g ke Langkawi... Adik teman bergerak dari Kg Cheras Baru... 2 bijik cenopy... sorang pakai Satria... sorang lagi pakai Proton 1.5 jer... depa gerak dalam pukul 7 pagi... maintain kelajuan 110-120km/h... teman gerak lewat 1 jam...dalam pukul 8 pagi... teman boleh saing dengan dema kat Bukit Gantang... tok sah tanya teman belasah berapa... Pun tamat riwayat kat Highway Kesas... berhampiran susur keluar Persiaran Kewajipan... tayar depan pecah... cenopy pusing 2-3 kali pastu... terbalik bawah jembatan tu...total loss...
Meleret pulak teman ni... berbalik kepada cerita cenopy teman sekarang ni... Proton Iswara je... tapi memang lasak ... teman dok belasah utara ke selatan...timur ke barat... belum pernah buat hal tenggah jalan... berbalik pada temperature tinggi tu... semalam pomen teman call suruh tengok ... dia dah check... head engine crack... pasal tu temperature tinggi... pastu conrod bearing pun dah melohe... jawapnya turun engine la... lagi satu teman tak suka tukar engine... teman lebih suka overhaul... kalau tukar engine 2-3 bulan akan ada masalah asap putih keluar ikut exhaust... tu menandakan valve seal dah rosak... sebab engine tu dah lama kat dalam kedai potong ... tak bergerak... kalau teman overhaul engine ... kita tau barang-barang dalam engine tu semua kita dah tukar...jadi akan rasa macam cenopy baru prestasinya...tak tau apa pendapat anda pulak...
Yang menjadi masalahnya ... teman nak balik sambut puasa bersama keluarga kat Klang... ni yang teman pening ni... pastu nak ziarah ayahnda teman yang tak sihat di Kg Cheras Baru ... camana ke gaya nya...
Apa-apa pun teman nasihatkan rakan-rakan ..jangan jadi cam teman ni... bawak cenopy ikut kelajuan yang ditetapkan...ikut peraturan... teman cerita ni masa kejadian pun... teman masih bujang... darah panas... ikut hati muda...
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK... SEMOGA IBADAH KITA DIBERKATI DAN DIKURNIAKAN HIDAYAHNYA...
Apa- apa pun teman nak cari jalan jugak agar dapat bersama keluarga ketika berbuka puasa esok... ahhh... pandai-pandai la nak hidup....
Ini boleh buat filim tajuknya "SHAM THE STUNTMAN" keh!keh!keh
ReplyDeleteapa cenopy tu teman tak paham la.....
ReplyDeleteselamat berpuasa to u..
ReplyDeletehang memandai jer ust... x pe teman bg hak kat anda jd DIRECTOR... bkn AHLI MUZIK tau...
ReplyDeleteVZO... x kira la... cenopy ke jenopy ke... janji ada bunyi dlm istilah radio ham... yang bermaksud kenderaan/.kereta
Green Apple... selamat berpuasa juga utk anda dan family... teman follower senyap2 jer...memang tak bosan baca blog anda... keep on blogging...
huhuhu..ganazz gak hang ni sham,bawak kete terbalik sesaje yek..
ReplyDeletehrmmm...cenopy ka jenopy ka jelopy ka janji keter ye tak..hahahha
salam ramadhan buat semua.Terutama buat hang ni sham,ati2 semasa memandu
Memandu ikut peraturan bukan ikut kebanggaan... kehhhh kehhhh
ReplyDeletemazru
ReplyDeletemasa muda-muda dulu...skang dah tak buat dah...
shahori
teman setuju dgn anda... tp skang byk yang bangga dari ikut peraturan... teman dah serik... kereta total loss... driver jer belum... harap sempat bertaubat...