Setia Bersama Misai Tanglooong

Tuesday, June 29, 2010

Jamboree Kuala Lipis 2010,,,


Taiping - Kuala Lipis
26/6/2010

Alhamdulillah,,, selesai sudah Jamboree Kuala Lipis yang berlangsung pada 27/6/2010 yang lalu,,, dan semua riders gabungan dari Taiping, Ipoh, Batu Gajah dan Sri Iskandar selamat kembali ke rumah masing-masing tanpa sebarang cacat cela,,, hahaha,,, tapi ramai dikhabarkan sakit-sakit badan angkara bergelumang dengan lumpur dan selut,,,

Jikalau malam minggu tak hujan dan keadaan trek kering,,, sudah pasti para riders disajikan dengan trek yang mengiurkan,,, dan pastinya saingan pun sengit,,,
dan terselit juga kata-kata yang mengatakan keadaan yang sama berulang seperti Kayuhan Terang Bulan Kulim ,,, cuma bukan pada waktu malam sahaja,,,

Apa-apa pun Layanzzz,,,



Teman interframe kat Sungai Lipis,,,
rasmikan jersey baru,,,


Para riders gabungan,,,
Taiping, Ipoh, Batu Gajah dan Sri Iskandar,,,


Basikal jer naik LORI,,,
Riders semua naik BAS,,,
wakakaka,,,


Depa dok susun strategi kut,,,


Bacaan Doa Selamat dibacakan oleh 9W2DFA,,,
Ust Najdi sebelum memulakan perjalanan ke Kuala Lipis,,,


Emiza target no 2 untuk Jamboree ni,,,
Tapi dapat top 10,,,
apa-apa pun tahniah untuk VZO Abg Vic dan Emiza,,,
dapat ranking TOP 10,,,


Basikal disusun kemas dalam LORI,,,

Tiba di Balai Polis Kuala Lipis,,,
tempat kami bermalam,,,
Terima kasih pada Pak Chuu dari Sri Iskandar yang tolong adjust penginapan,,,


Eyeball bersama rakan amatur dari Kuala Lipis,,,
sebelah kanan depan sekali,,,
9W2LPS Abg Jamm,,, dan 9W2HSE Saba,,,
yang sudi bertemu dengan kami,,,


Tempat penginapan kami,,,
siap ada 5 biji aircond lagi tuuu,,,


Jamboree Bermula,,,
27/6/2010

Semua riders bangun awal kerana tandas dan bilik mandi ada 2 buah sahaja,,, jadi kena ikut giliran,,, teringat cerita P.Ramlee,,,

Woiii,,, apsal lama sangat aaa,,,
ada orang kasi keluar batu kaaa,,,

Semua selesai awal juga,,,
nak bersarapan sebelum berkayuh,,,


Teman dihadapan Balai Polis Kuala Lipis,,,


Teman, Dato Megat dan Abg Vic,,,



Sarapan pagi dulu,,,
Pak Chuu dan Dato Megat,,,
2 orang penting yang menguruskan segalanya,,,


Nak bergerak ke tempat permulaan,,,


Sempat interframe ditepi Sungai Lipis,,,


Tempat permulaan,,,
bersih berseri teman pagi ini,,,


Para riders mengabadikan kenangan di garisan permulaan,,,


9W2JTJ,,, Jamil Jamnapari,,,
kali pertama masuk Jamboree,,,
Tahniah dapat tempat ke 61,,,


Teman sempat bertemu dengan Team KSCC,,,
dan juga blogger aku dan basikal ,,,


Semua happy jer masa ni,,,


Cabaran bermula,,,
riders yang dok depan syok la,,,
yang hat belakang,,,
jenuh,,, trek licin,,,
downhill pun menolak,,,
ramai riders kecundang kat sini,,,
ambil jalan selamat,,,,
MTB la jawapnya,,,
wakakaka,,,




Sebelum CP2,,,
masa ni dah berlomuiihhh dengan selut,,,


Tengok sendiri keadaan trek,,,


B1N1 teman kena belasah cukup-cukup hari ni,,,
alhamdulillah tak merajuk,,,


Rehat sebentar selepas terjatuh masa downhill,,,
terlentang ke belakang,,,
FD jammed,,, boleh pakai kat tengah jer,,,
jenuh panjat bukit licin,,,


Lizam dan teman,,,
menuju garisan penamat,,,


Tamat segala keperitan,,,
datang pula kepuasan,,,


Bangga dengan diri sendiri,,,
dapat melawan mental,,,
sehingga ke penghujung,,,



Menganti tenaga yang hilang,,,


Bersama blogger aku dan basikal,,,
yang tengah gelak besar tuuu,,,
seronok dapat berkenalan dengan KSCC Team,,,


Menanti cabutan bertuah,,,
kali pertama no naik masa cabutan bertuah,,,
dapat hamper yang kemudiannya dikendurikan dalam bas,,,


Menamatkan kayuhan ditempat ke 110,,,


Sekarang ini banyak sangat Jamboree Kayuhan,,,
kena pilih sesuai dengan isi poket,,,

Yang pasti,,,

,,,JUMPA DI JAMBOREE NIBUNG TEBAL,,,



Friday, June 25, 2010

Kayuh Tangan La Pulak,,,


Tasik Kenyir 3H2M,,,
17-19/6/2010

Agak sibuk kebelakangan ini,,,
dan juga agak gila dengan XTVY baru,,, hehehe,,, sampai ke pagi,,,

Selepas Jamboree Hatyai tempohari,,, teman memang agak sibuk dengan tugasan,,, Program ini pun bukan dirancang sebenarnya,,, cuma mengantikan rakan yang tak dapat ikut serta,,, jadi disebabkan dah lama tak kayuh tangan ni,,,
pucuk dicita,,, ulam mendatang lah jawapnya,,,

Dan teman rasa tak rugi ikut program ini,,,

Layanzzz,,,



Hasil yang dibawa balik,,,


Kali ini tekong dan krew memang best,,,
tak kedekut ilmu dan mesra pelangan,,,
hahaha,,,

Gambar diatas menyambut kami semasa menjejakan kaki ke rumah Bot yang disewa,,,
mengujakan,,,, tekong bagitahu,,, 3 minggu sudah orang yang sewa rumah bot dia naikan hasil ini,,,

Temoleh 17kg,,,


dalam hati berkata-kata,,,

Adakah misi kali ini akan mendatangkan hasil,,,



Kali kedua teman sampai kat sini,,,
pemandangan yang indah dan juga dapat merehatkan diri dan minda,,,


Antara rakan-rakan yang terlibat,,,
yang baju hijau tu la tukang masak yang dibawa khas,,,
YUNUS,,, hang masak memang A punya,,,
bulan ramadhan ni kita gotong royong masak bubur lambuk,,,
tradisi setiap tahun KEMTA,,,




Kali masuk ke Taman Negara,,,


Seumur hidup ini kali pertama dapat rasa tarikan,,,
Raja Air Tawar,,,
Kira dah dapat lesen wooo,,,

Walaupun kecil,,,
tapi pertarungan yang hebat,,,

Dan juga dapat makan,,,
PERGHHH,,,
Berbaloi-baloi,,,

Malam pertama bot sebelah kech naikan Kelah 7 kg,,,
lepas tu bot kami pulak gegak gempita,,,
walaupun dalam 1-2 kg,,, riuh rendah bro,,,

Kali ini air Tasik Kenyir surut,,,
kalau tengok kat tebing boleh nampak kurang dalam 4-5',,,
boleh dikatakan semua bot yang balik dapat ikan kelah,,,


Sungai Terengan,,,
Tengok video kat bawah,,,
Air yang jernih dan juga banyak anak ikan kelah,,,
geram wooo,,,


Misi kali ini masih diketuai oleh KIP Tn Anuar,,,
Semua tu pangkat besor-besor,,,
teman pun besor jugak,,,
tapi tang,,,
PERUT la,,,
wakakaka,,,


Masih setia pegang joran,,,
GIAN lama datang KEMBALI,,,
hahaha,,,


Hasil yang diperolehi pada hari kedua,,,
Ais semakin cair,,,
jadi kami buat,,,
KENDURI BESAR,,,
pada malam terakhir,,,


Bab ni teman volunteer,,,
tang makan tak tolak punya,,,


Baung masak Singgang Pedas,,,


Kelah goreng,,,
tak sempat nak hidang,,,
semua dok cubit sorang sikit,,,
memang sedap ikan ni,,,
dengan sisik-sisik pun sedap,,,


Kelah,Baung dan Sebarau masak Singgang pedas,,,
Jangan terkecoq aiq lioq dah ler,,,
wakakaka,,,


Hidangan mewah ditengah belantara,,,
yang tengah tu,,,
Kelah dan Sebarau masak cili,,,
perggghhh,,, marvelouse,,,


Tak dapat diucap dengan kata-kata,,,


Sarapan pagi hari terakhir,,,


Sungguh menyelerakan,,,
makan ramai-ramai dengan suasana yang sungguh aman,,,


menikmati keenakan ikan kelah,,,


Makan tak putus,,,
Tekong bot bagitau,,,
inilah kali pertama dia bawak pelangan yang tak berhenti-henti makan,,,
selalunya,,, hari pertama jer mewah,,,
pastu layan maggi jer,,,


B-B-Que malam last,,,

Teman rasa berat badan teman naik dalam 3 kg,,,
lepaskan tekanan kerja,,, memang enjoy trip ini,,,
Hari Ahad ni dah Jamboree Kuala Lipis,,,
sejak balik dari Jamboree Hatyai langsung tak kayuh,,,

Jangan Naik Lori dah ler,,,

TAK SANGGUP,,,

TAK SANGGUP,,,

TAK SANGGUP,,,

Kena kutuk berbakul-bakul,,,


layanzzz video dibawah ini,,,


video