Setia Bersama Misai Tanglooong

Thursday, June 25, 2009

Ada Beras Ada Keras



Malam tadi teman tak leh tido...ingat kat XYL kut...daripada teman nenggok siling...ataupun ... kata rakan-rakan yang selalu ngusik teman...NEMBAK CICAK...JIWA KACAU...baik teman melayari alam maya...nenggok blog rakan-rakan...sampai la ...tah camana tertekan satu blog YL...dalam tu ada la ...satu artikel yang buat teman gelak...sampai terguling-guling atas lantai...di subuh yang bening... sampai orang kat bilik sebelah ketuk dinding...Maklum la catatan YL tu... bagi teman sungguh lucu dan tak terlintas kat kepala teman YL ni... ...hang pa baca sendiri la...






lately ni rasa rindu melampau kat ayahanda-bonda.
teringat ada 1 masa tu..


BETA : wahhh... nak keta nih... nak keta nih jugak...
(beta baca paper... nampak iklan keta volvo s80)

BONDA : ko gi la carik suami anak datuk ker dik... mende2 mcm tu kompem dpt.(dgn nada kompiden)

BETA : anak datuk?? tak moh. anak datuk byk gay.

AYAHANDA : dik.. kau dgr cakap abah kau ni. perempuan ni kena carik suami yg memenuhi 2 syarat ni jerk.. kalau lepas 2 syarat ni.. boleh la dia jadi suami kau.

BETA : 2syarat?? eleh.. senang jer la carik suami cenggitu. mende 2 syaratnya?

AYAHANDA : carik la suami yang ADA BERAS, ADA KERAS

BETA : aik?? kena carik yg makan beras keras ker,abah?

AYAHNDA : bukanlah.. kau carik lelaki yg ADA BERAS, ADA KERAS

BETA : huh.. tak phm.. apa menda abah mencarut ni mak??

BONDA : ler.. ada beras tu maknanya boleh kasi kau makan la...

BETA : ohhh.... abih tu?? ada keras???


situasi menjadi senyap selama beberapa saat..
lama gak sbnrnyer..
tertanya2 beta dibuatnya..
at last beta dh give up.. beta bgn la.. nk masuk bilik..
br bgn nih...


BONDA : ADA KERAS TUH MCM ABAH KAU NI HAA.. SAMPAI 7 ADIK BERADIK KAU..

BETA : gulpp... (terkedu...beta tenung wajah ayahanda beta)

AYAHANDA : (sambil tersengih dan wat muka bangga seorg lelaki..)


cet! itu rupanya..
baiklah.. beta berazam.. utk mencari lelaki yg..
ADA BERAS, ADA KERAS
anda cukup keras?
erk... ampun...


Semoga anda terhibur...dan ...dapat menghilangkan TENSION KEPALA BERSERABUT...

...CAMANA PENDAPAT ANDA...TOLONG KOMEN SIKIT...

Teman ciplak cerita diatas dari [link]
thx kerana artikel anda membuatkan
teman hilang JIWA KACAU

3 comments: