Setia Bersama Misai Tanglooong

Tuesday, June 16, 2009

kayuhan bersama harmonik (Apie)

Bersama harmonik (Apie) menjamah Mee Udang Kuala Sepetang
Upah kayuhan

Bersama rakan-rakan Taiping VZO bersama keluarga, DMG bersama keluarga, SPO single...
VZO bagi makan cukup-cukup kat bakal menantu aku tu ye....he...he...he...

11.06.2009 yang lalu aku bawak harmonik (Apie) ke Taiping.......al maklum cuti sekolah....sempat la jugak bawak Apie pusing-pusing sambil berkayuh tengok Taiping Bandar Warisan.....Kayuhan bermula pkl 5.30pm dari Kemunting melalui Bkt Doremon ke Taman Tasik Taiping....seterusnya ke Air Kuning hingga ke Changkat Jering.....Dari Changkat Jering terus ke Aulong melalui Simpang.........Lepak jap kat Wan Seafood......melepaskan lelah dan mengisi perut....(penting tu).......setelah lega urat-urat kaki dan apa yang dimakan turun ke perut....( makan ...semua masuk dalam perut....kalau x simpan kat perut .....kat mana lagi ye....he...he...he...) kami meneruskan kayuhan ke Kemunting.....Alhamdulillah selamat sampai kembali ke portable station saya jam 9.30pm......jarak kayuhan lebih kurang 43km.....malam tu lepas mandi .....Apie terus bongkang.....letih ......katanya.......

12.06.2009 Apie ajak makan mee udang.......aku cakap x de masalah.....tp dgn syarat kita kayuh ke Kuala Sepetang.......all right....katanya....dalam buat persiapan nak berkayuh rakan-rakan Taiping call ajak berkayuh.....aku cakap dah ada plan nak berkayuh ke Kuala Sepetang....ok.....rakan-rakan setuju.....alhamdulillah dapat jugak Apie berkayuh bersama rakan Taiping.....DMG,SPO dan VZO.....

Kayuhan bermula agak lewat......pkl 6.15pm baru tayar bergolek....macam biasa la kalau berkayuh bersama rakan Taiping aku lebih suka jadi Sweaper....he...he...he...Sampai kat warung Mee Udang Mak Teh orang ramai (cam biasa la)......jumpa lak dengan 9w2osm handle Osman.... datang ke Taiping hantar pengantin....katanya.....sempat la bersembang.......

Lepas menikmati Mee Udang kami mula berkayuh balik ke Taiping.....sampai jam 9.30pm dan jarak kayuhan 34km.....pas tu aku dan Apie mobile balik ke klang......

No comments:

Post a Comment